Prevádzka elektrických vozidiel v režime „vozidlo do siete“ z pohľadu vplyvu prevádzkových režimov vozidla

Main Article Content

Jozef Király
Dušan Medveď
Tomáš Sokol

Abstract

Článok sa zaoberá porovnávaním vplyvu profilu trasy na spotrebu energie batériového elektrického vozidla. Pri tomto porovnávaní sa zohľadňuje podrobnejší popis trasy, charakteristiky akcelerácie a brzdenia vozidla, vrátane rekuperácie energie. Na vykonanie simulácií boli vytvorené modely trás na základe reálnych mapových údajov zo Slovenska. Tieto modely sa potom použili v prostredí Matlab Simulink na vyhodnotenie spotreby energie pre rôzne vybrané trasy. Skúmanie uvedeného bolo zvolené práve s prihliadnutím na vplyv prevádzky týchto vozidiel v režime vozidlo do siete.

Article Details

Section
Smart Grids and Electromobility
Author Biography

Jozef Király, Technical University in Košice

Department of Electric Power Engineering,

PhD. Student